Brandstofpomp revisie

 

Reparatie, controle en  revisie van vele types brandstofpompen mogelijk.

Zoals:

--> Bosch: types A, B, P, M, MW, Pf, Pfr, Va, Ve
(Bosch Va pomp door zeer slechte onderdelen voorziening alleen nog afdichten en afstellen van eigen pomp mogelijk)

--> Cav: types N, NN, NL, DPA

--> Zexel, Dieselkiki, Denso, Mitsubishi, Yanmarr

--> Caterpillar: diverse types,

--> Simms: types Bpe, Spe, Minimec

--> Hanomag: types D52 en D57

--> Gardner kromhout: types L2 L3 Lw Ls Lx Lxb

Staat uw merk of type er niet tussen neem contact op om te horen wat ik voor u kan betekenen.

 

Elke brandstofpomp die bij mij in de werkplaats is geweest,

wordt door mij getest om er zeker van te zijn dat alles naar behoren afgesteld is, zodat uw motor weer loopt zoals het hoort .

Hiervoor heb ik  twee Bosch testbanken:

De Efep 25 dit is testbank uit de jaren 60 die vroeger bij elke Boschdienst te vinden was, op deze testbank test ik voornamelijk brandstofpompen voor oldtimers.

De Efep 515 is een modernere testbank geschikt voor het testen van brandstofpompen tot en met 12 cilinders, hiermee kan ik alle gangbare conventionele brandstofpompen testen en afstellen.

Ik kan vele verstuiverleidingen en brandstofslangen op maat maken en naar voorbeeld buigen.

 

Bij elke revisie kijk ik welke onderdelen er vervangen moeten worden, en welke nog weer hergebruikt kunnen worden. Hierdoor worden er nooit onnodig onderdelen vervangen en wordt de revisie niet duurder dan noodzakelijk is. 

 

 

Bosch Efep 25 testbank met een Hanomag brilliant 600 Brandstofpomp.

Bosch Efep 515 testbank met een MWM D234 Brandstofpomp. 

 

Hieronder een greep uit de werkzaamheden.

 

Inwendig zwaar vervuilde brandstofpomp veroorzaakt door met diesel verdunde smeerolie, hierdoor verkleeft alles en is uiteindelijk funest voor de brandstofpomp doordat van enige smering geen sprake meer is.

Inwendig zwaar vervuilde brandstofpomp door met diesel verdunde smeerolie. 

De zwaar vervuilde brandstofpomp na revisie en ombouw van RQ naar RSV regelateur voor voorstuwing motor. 

Hanomag D52 en D57 brandstofpompen, ondanks de robuuste bouw hebben deze pompen wel degelijk hun zwakke punten.

Door een versleten nokkenring en lekkage langs de zuig en persklepjes, in combinatie met versleten en niet goed verstuivende verstuivers, loopt menig Hanomag R38-R40-R45-R55 beroerd.

Geheel gereviseerde Hanomag D57 brandstofpomp.

Hanomag D52 brandstofpomp op de testbank voor het gelijk afstellen van de opbrengst.

Gardner 6LX brandstofpomp revisie.

Gardner 6LX Brandstofpomp afstellen op testbank. 

2x Gardner 6LX brandstofpompen, weer gereed voor vele draaiuren. 

Revisie Bosch VE pomp Land rover 200 TDI. 

Afstellen Scania DS8 CAV NL Brandstofpomp.

Afstellen Bosch PE4a60 Hanomag R35/45 brandstofpomp na revisie. 

De desbetreffende Hanomag r35/45 was behoorlijk versleten. 

Naast de gebruikelijke afdichtingen lagers en perskleppen was de regelateur ook aan vervanging toe. 

 

Revisie en afstellen Bosch PF3B100 brandstofpomp van een Modag scheepsmotor. 

Gereviseerde brandstofpompen Porsche diesel super. 

Caterpillar D343 brandstofpomp, opbrengst controle na revisie. 

Afstellen brandstofpomp van een Stork Ricardo R153 deze motor was na jarenlange dienst in een Sik locomotief in een schip gebouwd, waarna het noodzakelijk bleek te zijn dat de RQ (2speed) regelateur vervangen werd naar allspeed RSUV regelateur. 

Revisie Bosch P pomp van een Volvo Penta TD100 generatorset.